
Branża odzieżowa od zarania dziejów wytycza trendy w światowym handlu a także marketingu. Wpływa na to ogromna skala i jej znaczenie dla gospodarek. Bez wątpienia także faktyczna waga, jaką do branży ubraniowej przykładają konsumenci ma także na to wpływ. Ostatnio można też zaobserwować coraz większą świadomość odbiorców o dużym wpływie branży ubraniowej na negatywne zmiany dla środowiska. Przez co przykładowa firma odzieżowa czy też hurtownia pasmanteryjna, musi sprostać wymaganiom klientów, aby odzież była wyprodukowane w eko sposób. Począwszy od pozyskania eko surowców, po dodatki krawieckie, aż po moralną produkcję ubrań.
Skąd wiedzieć, że firma jest ekologiczna?
Generalnie jeśli spotkasz się z taką firmą, z pewnością będzie podana taka informacja na jej stronie lub na jej socialach. Przez to, że bardzo mile widziane są ekologiczne marki wszystkie chcą się tym pochwalić. Oprócz tego większa transparentność marki,a także im więcej konkretów i szczegółów, tym większe możesz mieć do niej zaufanie. Pomimo tego że rynek odzieżowy zmienia się na lepsze, nadal to jednak za mało. Nasze środowisko jest na skraju wytrzymania i trzeba dużych zmian aby je uratować. Jednakże nie jest łatwo ubierać się tak, żeby nie niszczyć planety. Często zdarza się tak, że marka z ubraniami spełnia jedynie jedno na wiele etycznych kryteriów ale to lepsze niż nic! W przypadku polskich producentów, bardzo często możemy się spotkać z informacją “Made in Poland”, z kolei na temat materiałów nie ma już nic. Oczywiste jest jednak, że im więcej standardów ekologicznej produkcji marka spełnia, tym oczywiście lepiej
Z jakiego powodu produkcja w Polsce czasem jest ekologiczna?
Istnieje przekonanie, że ciuchy wyprodukowane w Europie są zawsze etyczne a także ekologiczne. Jednakże jest to niezgodne z prawdą. Natomiast z wyzyskiem oraz nieetycznymi warunkami produkcji odzieży kojarzone są kraje Azjatyckie, szczególnie Chiny. Czy wiesz że zarobki w tym kraju są większe niż w Polsce? Nie zdajemy sobie sprawy, że wyzysk pracowników branży fast fashion często ma miejsce we wschodniej części Europy, jak na przykład w Rumunii.
Sklepy sieciowe są świadome, że klienci wolą kupować ubrania z metką europejską aniżeli chińską,bo kojarzy im się to z ekologiczną produkcją oraz godnymi warunkami pracy.
Deficyt w branży odzieżowej na krajowym rynku
Krajowa branża ubraniowa problem w związku z deficytem specjalistów na rynku. Co wywołało ten deficyt? Wszystko się rozchodzi o marne wynagrodzenie dla szwaczek.
Lockdown a jego związek na branżę odzieżową
Bezsprzecznie wpływ lockdownu dotknęła większość osób. Jednakże wyjątkowo mocne piętno odcisnęła na rynku ubraniowej.Nagły lockdown na pewno obniżył dochody pracowników tej branży, tak jak wspomniane wyżej szwaczki i ich niski wypłaty. {W przypadku rynku krajowego to w związku z szeroką ofertą modowych firm na naszym rynku, Polacy z dumą kupują ubrania polskich producentów. Warto także wspomnieć ,że odnoszą oni wiele sukcesów na zagranicznym rynku. Czy zdajesz sobie sprawę, że aż 30% wszystkich rzeczy handlowych wyprodukowanych przez krajowe firmy branży ubraniowej znajduje się poza polską.
Nowoczesne technologie w branży ubraniowej
Przedsiębiorstwa odzieżowe próbują nowe technologie z zakresu fashion tech. Są to technologie ułatwiające robienie zakupów, poprzez urealnienie przymierzalni oraz dopasowanie, które prowokuje konsumentów do szybkich decyzji. Takie technologie to przykładowo chatboty bądź obsługa klienta w formule wideochatów.